Balansera upp

Jag är en realist

så jävlar

- visst

Vad är det egentligen att vara ledsen

när du vet att du blivit det förr

När du vet att det alltid

händer igen

När du inser att det är du, den svaga

Rädda mig!

Jag inser det!

När din stolthet sänker din gard

När du inatalar dig

att det är du

och inte

ja, det där

som gjort dig ledsen

För jag är en realist

- visst

 

När du känner det där kalla

Jo, just det.

Det händer bara då

jag lyssnar, jag hör

- Sköt om dig!

Och tänker

- Vi ses!

Och känner

- Vi hörs!

 

Hoppas du någon gång förstår

Hoppas du kan se att

Jag är en realist

- visst

Att jag alltid gråter,

aldrig sänker min gard

Allt kommer åter, typ

Allt det

som bara kan räddas av

dig

Allt det som...

STOP

 

Allt det

som gör att du sväljer din stolthet

Allt det

Som gör att du hävdar

- Allt är bra

I rädsla att förlora

det enda som är bra

Resten?

Det får en realist som jag

helt enkekt

ta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0