Det var något här som kom upp till ytan

Jag skrev en gång en riktigt löjlig och abstrakt dikt. Det var ganska länge sedan. Den heter "Vill du flyga med mig?". Jag tänkte att den kunde få vara med här.



Vill du flyga med mig?

 

Jag undrar, vill du flyga med mig?

Flyga lite högre än vi någonsin gjort

ta oss till udden av allt

och kanske låta oss falla

förseglade i varann

 

Jag undrar, vill du flyga med mig?

Det spelar ingen roll om världen kan se oss

de vet ändå inte vad vi är

Vi väntar i det tryggaste mörker

där vi sakta simmar omkring

 

Och om du nu, vill flyga med mig

Viska det i mitt öra och rör dig långsamt ur skuggan

så lovar jag dig att följa efter

Nerför branten under nyfallna snöflingor

Uppför berget där ingen annan kan vistas

 

Jag undrar, vill du flyga med mig?

Jag följer dig in i det djupaste mörker

För vi är hundar som springer

för vi är älskande i vårt inre

För vi är de som aldrig lärde oss leva

de vars vingar lyfter och far


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0