Bara så ni vet så har AIK tagit SM-guld, jag känner mig hedrad som får berätta det här för er som läser min blogg. Nu (alltså nu) vet ni! :):):)

Facebooks newsfeed flödar i versaler av samma mening.
Varenda status skriker nånting om att VI har tagit SM-guld.
Men snälla, det räcker så. Ingen har nog kunnat undgå att AIK tog hem segern mot götet. Budskapet har gått fram, jag kan lova er det. Vi har fattat. NI som hejar på AIK är verkligen jättebra. Det är ER vinst. Verkligen ER. NI har gjort det. Grattis till ER.
Vi andra fotbollsateister(jag) längtar efter en "Dölj AIK HAR TAGIT SM-GUUUUUUUULD"-funktion. Eller en "Dölj allt tjaffs om allsvenskan överhuvudtaget"-funktion.
Men det kanske bara är jag som inte har blivit fotbollsfrälst ännu. Fotbollsvärlden kanske är ett oupptäckt paradis som väntar på att ta mig i dess famn. En axel att luta sig mot när allt känns som tyngst. En rulltrappa bredvid den vanliga trappan en dag då benen väger ton. Ett ljus i mörkret. Ljuset i tunneln. Ja, fast nej, jag vet inte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0