Något har att bli gjort

Okej, en stor och fet varningslampa blinkar i mitt huvud. Det är så typiskt att den ska komma fram precis de sista veckorna innan sommarlovet. Mitt allra sista sommarlov för övrigt! (Det man har efter studenten kan inte räknas som ett sommarlov enligt min åsikt.) Ja alltså, jag gjorde klart romanuppgiften om Thérèse "Jag är en psykiskt sjuk jävel" Raquin, men boken orkade jag inte läsa ut. Den var bland det tråkigaste man kan skriva när man gör en roman med den handlingen. Det måste ha krävts en hel del fantasi och en hel del naturalism för att skriva den romanen. Äh jag fick ett bra betyg i alla fall, det enda viktiga i kristider som dessa. Ehm.. och ja IR-arbetet har jag ju då inte lämnat in.. Såklart, det hade jag ju kunnat räkna ut att jag inte skulle göra. Ja och så har vi ju mattenationella på torsdag. I matte D. Finns det något värre? (Bortsett från att läsa E.) Jag vet om att jag ligger en sådär 15-20 sidor efter i matten, att jag inte ens har börjat räkna på intergralerna och att provet är på torsdag. Ändå så kan jag inte sätta mig ner och räkna ikapp de sidorna. Det går liksom inte. Jag har en psykisk spärr i min hjärna som säger NEJ! Så då frågar jag mig själv, VAD FAN GÖR JAG ISTÄLLET? Jo jag sover, mestadels, bloggar lite när jag verkligen vill komma undan. Läser diverse litteratur som jag kommer över, eller varför inte innehållsförteckningen på centralförpackad sjukhusmat som idag publicerades på SVD's första sida. Det är så vi gör det, helt enkelt. Jag och min hjärna.<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0