sjukt

Jag är sjuk.

Jag är sjuk och jag hatar att vara sjuk. Nästan lika mycket som jag hatar folk som säger "Åh jag skulle också vilja vara sjuk" när du själv drömmer mardrömslika feberdrömmar och kämpar för att din kropp ska anta en normal medeltemperatur och inte svettas och frysa om vart annat.
     Men visst, det är jättefint att vara sjuk! Särskilt när våren äntligen börjar komma och solen strålar och snön är borta och du själv sitter inne med nerdragna gardiner för sur för att ens vilja se ut. För rädd för att du ska förstå vad du går miste om, medan du är just - sjuk. Det mest meningslösa tillstånd en levande varelse kan befinna sig i!
     Men det är klart, det finns ju många andra sätt att välkomna våren på än just att vara ute i vårsolen och busa med en Paris. Till exempel kan man titta på SVT2's direktsända riksdagsdebatter. Här får vi se karismatiska kvinnor i svarta kavajer, med blickar av stål och en extraordinär mikrofonteknik. MISSA INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0