blondinbella svarar på frågor och delar (aktivt särskrivande) med sig av allt det kloka hon besitter till oss vanliga dödliga som alla önskar att vi var en tiondel så karismatiska och ett kryddmått så glamourösa

(Märk väl: Blondinbella borstar inte tänderna. Hennes avlönade assistent och enda vän har just fått en ny arbetsuppgift.)

En anonym läsare frågar Isabella (Blondinbella) Löwengrip följande:

Om man ibland känner att man inte har lust att plugga över huvud taget. Vad ska man göra då?

Och Isabella (Blondinbella) Löwengrip svarar:

Strunta i det! Det går inte att tvinga sig själv för då kommer man tillslut spy på det. Plugga när du känner för och belöna dig med något när du har pluggat. Vissa dagar går det bättre att plugga än andra. Sätt ut en tid te.x. på söndag mellan 12.00-15.00 och tisdag 19.00-21.00, alltså, boka upp dig i kalendern en, två veckor framåt. Det blir det lättare!"


På något sätt känner jag bara att just precis så hade jag också svarat om jag var 18 år, gick sista året på Jensen(!), hade ett företag som drog in "några hundra tusen i månaden" och bodde med en toffel från Norrland som smakar på livet i storstaden men gillar långa skogspromenader, hemmalagade matlådor och mysiga hemmakvällar i soffan med sin Isabella (även kallad sitt allt, sitt liv). 
Ja, jag känner att just så hade jag också tyckt om jag satt i samma båt.
Och det gör ju ungefär 2/3 av alla Sveriges ungdomar (grov uppskattning).

Så följ Blondinbellas goda råd - plugga inte när du inte känner för det, då kommer man tillslut spy på det. En dag kanske du också har ett smeknamn som slutar på AB och då, DÅ kommer du vara tacksam för hennes goda råd.

Kommentarer
Postat av: Sonya

Hahahaha!!

Du är ju underbar :p

2009-03-24 @ 11:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0