Önsketänkande

Mitt nya liv börjar idag (eller kanske imorn) och det ska se ut exakt såhär:
1. Jag ska sluta läsa skitlitteratur och bara läsa Kafka, Sartre, Strindberg och en del poesi. Även facklitterära böcker är tillåtna (om dessa är allmänbildande). Kokböcker är mitt enda undantag.
2. Jag ska läsa debattsidan i DN varje morgon.
3. Jag ska lära mig att nyttja mitt gymkort. Detta skall jag göra genom att göra aktiviteter som att simma och/eller yoga vilket inte är superansträngande och heller inte kommer leda till min död.
4. Jag ska lära mig att lämna in ALLA arbeten i tid och att faktiskt PLUGGA och ta tag i saker. Plugga är ju kul liksom, och frukt är godis! Eller...? Nä.
5. Jag måste sluta ränna ut på krogen heeela tiden. Det är inte hälsosamt.
6. Jag ska gå och lägga mig i tid på kvällarna. Vilket betyder INNAN 01.00. (Gäller vardagar)
7. Jag ska sluta vara besatt av att laga fransk löksoppa och bli sentimental när jag sedan äter den.
8. Jag ska sluta skippa lektioner för att jag inte "orkar" gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0