Nu stämmer vi av lite på vägen

- Jag tänkte att vi ska ha en liten uppföljning här och se hur det har gått med dina mål, Susanna.
- Ehhh... haha... jo... okej!
- Vad jag har förstått det som så var det inte några dåliga mål du satte upp i måndags. Här satsas det högt minsann!
- Ooooh ja. Högt ska det satsas.
- Ja..?
*Tystnad*
- Det har väl gått sådär än så länge. Men misströsta inte! Det är faktiskt bara onsdag idag!
Summa summarum:
1. Alltså än har jag inte börjat läsa någon bok. Men jag har i och för sig kollat upp en del recept på nätet. Det skulle kunna klassas som att läsa kokböcker. Nej, visst ja! Kokböcker var ett undantag. 0 poäng.
2. Jag läste inte debattsidan i tisdags. Men den handlade om typ nåt jättetråkigt. Så jag läste ledaren istället. Fint. Jag kan väl få... 0.25 poäng för det. Idag ska jag läsa debattsidan!
3. Alltså nej... Jag har varken simmat eller yogat eller gymmat eller nåt liknande. Men jag skrev ju faktiskt de här målen i måndags. Och nu är det endast onsdag morgon. Jag kan ju inte springa på gymmet VARJE dag liksom. Idag ska jag faktiskt rida. I snön. Så jag borde få 0.25 poäng här också.
4. Jag skrev klart min romananalys. Attans vad bra den blev! Men jag ligger ju efter med en del annat. Äh, jag får en poäng här tycker jag! Jag var duktig med romananalysen, det var jag. 1 poäng.
5. Ingen öl sen i lördags, faktiskt! 1 poäng.
6. I måndags gick jag och lade mig typ 01.00... Jag kände mig ganska utvilad i tisdags kan man lugnt säga. Igår blev det... lite senare. Jag är hård mot mig själv här. Bättring måste ske. 0 poäng.
7. Okej det blev en fransk löksoppa igår till middag. Tillagad från grunden. Det bästa är när löken hackas och man får stå och storgrina. Det är helt underbart. Det är som att själva tillagningen är det fantastiska. Men jag blev inte sentimental alls faktiskt. (Jag grät av löken, jag lovar.) 0 poäng.
8. Inga kommentarer. 0 poäng.
Alltså har jag, på tredje dagen, så mycket som... 2.5 poäng! (Av 8 möjliga.) Förbättring bör ske.
Nu ska jag läsa debattsidan i DN. "Extrema oväder hänger inte ihop med ett varmare klimat"
Hörs! (Eller skrivs-läses.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0