Les Fables de la Fontaine

Jag ska skriva une fable till pa fredag. Den ska vara pa vers och ha samma moral som La Laitière et le Pot au lait.
Detta ar i princip omojligt och jag orkar inte satta mig ner och skriva en jakla fabel. La Fontaine angnade hela sin livstid at att skriva fabler, dem borde val racka till jordens laskunniga befolkning INKLUSIVE MIN FRANSKLARARE?!

Igar kvall sov jag over hos Chloé och Léa eftersom jag borjar 11 och de 10 idag. Det ar lararstrejk, igen.

ps.
Allt positivt:
1. Pa fredag aker jag till PARIS(!!!) och firar pask och vraker i mig chokladägg!
2. Nasta vecka gar jag i skolan 4 dagar.
3. Sedan i helgen blir det party party i Thonon
4. och nu ar det bara 3 veckor kvar innan mitt tva veckors langa vacances de printemps borjar
5. och da aker Sonya och jag till Paris och firar min 18-arsdag
6. och efter det firar jag lite till i Lyon med Camille och co.
7. och sen ar det inte langt kvar och sa ar jag hemma i Sverige igen

(fast punkt 7 ar inte bara positiv om jag ska vara arlig...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0