Those dancing days

Sa var det mandag igen och jag har Etudes men jag orkar inte plugga infor min bac blanc (vilket jag verkligen VERKLIGEN borde gora) sa jag bloggar lite istallet... Jag har verkligen ingen lust alls att gora baccen, men det verkar inte som att jag har sa mycket val. Min franskalarare blir hysterisk om jag inte ens forsoker, sa det ska hon val fa slippa bli. (Jag kan ta pa mig den uppgiften istallet.)
     Nagot som ar positivt med franskabaccen (jo det ar sant! Det finns faktiskt EN sak!) det ar att alla vara franskalektioner ar installda under den har veckan vilket innebar att vi antingen slutar tidigare eller borjar senare hela veckan! 

     Ja, alltsa det galler ju att se det positiva mitt i allt elande, att konsentrera sig pa de sma ljuspunkterna har i livet som nastan alltid finns dar bara vi oppnar ogonen och ser in i det djupa morkret sa ska de hjalpa oss att finna vagen. (Kanske kan de spola forbi torsdagen ocksa, om man ber dem riktigt snallt?)

     Nej, men allvarligt talat sa far det ga som det gar. I varsta fall sa spelar jag korkad BLOND svenska som inte forstar battre an att lasa sin text och sedan saga, et voila ! med ett leende. Som en sista utvag liksom, en plan B?

     Tack vare denna underbara franska baccen-veckan sa slutade vi halv tva idag. Efter skolan kopte jag och Camille en fodelsedagspresent till Mayssa som hon ska fa pa onsdag. Och sa gick vi hem till henne och drack litervis med thé for att dampa angesten, typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0