sista fredagen med mamma och pappa


Alla mina kompisar samt värdfamiljen här i Frankrike har varit så himla trevliga och gästvänliga under den här veckan. De har tyckt att det varit jättekul att mina föräldrar är i Frankrike och vi har blivit hembjudna på middag till mina kompisars familjer.
Andra kvällen var vi hos min värdfamilj som nästan inte pratar någon engelska alls. Så jag fick sitta och tolka från svenska till franska, från engelska till franska och från franska till svenska. Puh, jag blev helt snurrig av alla språkväxlingar. 
I onsdags kväll blev vi bjudna på middag hos Mayssa. Hennes pappa arbetar för schejken av Dubai som har ett sommarhus (eller snarare ett enormt palats innanför en tre meter hög mur i ett stort parkområde som också tillhör honom) här i Evian. Schejken besöker sitt enorma lyxhus högst 3 veckor per år, så under tiden bor Mayssa och hennes familj i ett hus bredvid hans palats. Parken är övervakad dygnet runt av läskiga vakter som står i portarna och kollar att ingen obehörig kommer in på hans område. 
Haha, men det var jättekul att säga till mamma och pappa att vi har blivit bjudna på middag hem till Dubai-schejkens palats här i Evian och att sedan få bli insläppta av vakterna till hans övervakade palats.
Vi hade iallafall jättetrevligt hos Mayssa och hennes familj bjöd in mig att få bo hos de några dagar under lovet.

Idag ska jag ta båten över till Lausanne (i Schweiz) med mamma och pappa. Det ar strålande sol så vi tänkte promenera runt i staden, titta i affärer och kanske äta lunch i staden. På kvällen är vi bjudna till Camille och hennes familj. Jag hoppas på en trevlig sista kväll här med mamma och pappa. Det kommer bli riktigt svårt att säga hej då imorgon när de ska åka till flygplatsen i Genève... för sen kommer vi antagligen inte träffas innan sommarlovet.




Lausanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0