Det vilar något ruggigt över augusti månad. Gör det inte?


Det är augusti månad. Sommaren har just kommit igång som bäst och du mår sådär galet bra som man bara kan göra när det är sommarlov och livet lunkar på helt okej. Sedan kommer man oundvikligen till det hemska avstampet. Början av augusti blir den 10:e augusti som ännu snabbare blir till den 20:e och du inser hur lite som egentligen kommer finnas kvar allt allt det där bra om bara några dagar. Alla som inte pluggar börjar jobba. Till och med solen och dagen har gjort sitt och (huh jag avskyr att säga det men) vi går mot mörkare tider. Det är i samma veva som sveriges befolkning börjar den årliga tidsomställningsprocessen. För att lyckas med den årliga tidsomställningsprocessen lagom tills dess att skolan börjar krävs det att du är ute i god tid. Att dagen innan den 20:e plötsligt gå och lägga sig klockan 10 är ett försök dömt att misslyckas. Det kommer inte fungera. Du kommer inte kunna sova. Det är bara att inse faktum. Därför har jag bestämt mig för att vara ute i god tid iår. Ikväll ska jag minsann sova tidigt.
- Hoppsan, är det redan den 18:e idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0