Lordag

Romain har kommit hem men han stannar bara over helgen.
Veckan har gatt otroligt fort och jag kan inte fatta att det redan ar lordag. Helt otroligt!
I torsdags hade vi historia prov. Jag maste erkanna att jag inte brydde mig sa mycket om det dar med att forbereda sig infor provet.
Mitt "infor provet" - plugg bestod i att lasa igenom anteckjningarna kvallen innan.
Pa morgonen forklarade Camille alla ord och uttryck som jag inte forstod. Och vi gjorde fina teckningar med stora "entreprises" som koper upp mindre "entreprises".
Jag ♥ mina fargpennor.
Pa provet lyckades jag med att skriva (nastan) en hel sida pa stapplande franska! Men jag vet inte om min larare kommer fatta vad det star... ;)
Igar hade vi idrott pa morgonen och, jag trodde aldrig jag skulle saga det har, men idrotten har i Frankrike ar jattejobbig! Hittils har jag haft 3 idrottslektioner och pa varenda en har vi gjort olika typer av lop och konditionstest. Igar sprang vi 2 x 1500 m. Alla resultat antecknas och klasskompisarna tar tid pa hur fort man springer. Men jag gillar det faktiskt. Och alla i min klass ar valdigt sportiga!
....och lite halvgalna. Igar tog alla med sig badklader till idrotten och sa hade vi vattenkrig i duscharna med massor av badskum efterat! Jag har ingen aning om vem som kom pa den idéen haha! Men kul var det!

Imorgon ska jag spela tennis for forsta gangen sedan jag kom hit till Frankrike! Jag ska spela med Chloe (tjejen i min parallellklass) och hennes tvillingsyster Lea i tva timmar pa Evians tennisklubb. =)

Sendan har jag antligen fatt mail fran Ebba (min kontaktperson har i Frankrike) om Parisresan den 1a november. Det verkar som att jag kommer kunna aka med min familj bade dit och hem eftersom de ocksa ska dit pa semester pa det lovet.
Vi far se hur det blir!
 
Hors snart! Saknar er alla darhemma supermkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0