Välkommen till min nya blogg!


Evian-Les-Bains

Hej!
Jag kände att jag behövde starta upp en blogg för att helt enkelt kunna skriva av mig lite...
Sagt och gjort - här är jag!

Det känns som att det är mycket som händer i mitt liv just nu. Jag har precis gått ut ettan och har ett långt och skönt sommarlov framför mig.

I slutet av augusti åker jag till Frankrike som utbytesstudent i ett år. Där ska jag gå naturvetenskaplig linje i en riktig fransk gymnasieskola. Måndag till fredag kommer jag bo på ett internat på skolan, och på helger och lov ska jag bo i värdfamilj.

Jag är verkligen otroligt glad för att jag får möjlighet att göra ett sånt här år, och jag ser fram emot Frankrike jättemycket! Det här året kommer med stor sannorlikhet att bli ett minne för livet, men samtidigt känns det lite småläskigt måste jag säga. En ny skola i ett nytt land med nya vänner och ett språk jag inte kan särskilt bra... ja ni fattar!

Än så länge har jag bara haft mailkontakt med min värdmamma, men hon verkar hur trevlig som helst! Dessutom känner jag mig väldigt nöjd med min placering i Frankrike. Evian-Les-Bains verkar som en urmysig, alldeles lagom stor stad belägen i Rhône-Alpes (nära schwieziska gränsen). Så bättre förutsättningar för ett lyckat utbytesår kan man nog inte ha!

Men mer om det senare... Jag vill bara tillägga att jag kommer ha den här bloggen på prov till att börja med. Om det fungerar bra och jag känner mig motiverad att fortsätta skriva, så gör jag det. Annars inte.

Det var allt för den här gången, nu ska jag duscha, äta och göra mig iordning för kvällens skolavslutningsfirarnde!

À bientôt!

Kommentarer
Postat av: Peter

Hoppas du fortsätter medan du är i Frankrike. Kan bli kul att läsa. :)

2007-06-09 @ 17:05:17
Postat av: Susanna

Tack! :D
Jag ska göra mitt bästa! Det hänger lite på om jag kommer ha tillgång till dator och så i Frankrike... Men jag hoppas på det!
:)

2007-06-09 @ 18:08:51
URL: http://susannnna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0