SL och projekt "Rädda Venedig"

     Goddagens,
det skulle egentligen ha blivit en trip till NK-rean idag. Men orka hysteriskt långa köer med hysteriskt galna människor. Nej. Och framförallt, orka att vara där till 08.30 när man har sommarlov! Nej, det orkade i alla fall INTE jag.

     Vad jag däremot orkade var att spela två timmars tennis i Drottningholm.
Sjukt roligt faktiskt! - När jag väl kom dit vill säga... Min buss var 32 minuter försenad. Men ja! Och när den väl kommer (efter 32 minuter alltså. 32!) Så är det bussbyte vid tappström varpå jag tvingas vänta ytterligare två minuter på bussen det är byte med. Tacka gud för god framförsikt.

     På tal om bussar kom jag just på att jag (i mina yngre dagar) skrev en argumenterande text om just SL's busstrafik. Det var en uppgift i svenskan där vi fick välja ämne själva. När jag tänker på det så var det ett ganska udda val av ämne. Mina klasskompisar valde att argumentera mot ämnen som mobbing eller rökning. Men jag valde SL's busstrafik. Jag var väldigt arg i den texten. Kanske skulle man ta och sända iväg ett mail till dem och bifoga texten. Från Allan 12 år eller något...
 
     Haha, och när jag ändå kom in på ämnet argumenterande texter så vill jag minnas att jag skrivit ytterligare en text för samma lärare som jag skrev texten om SL's busstrafik. Det var i åttonde klass och jag valde att argumentera för ett mycket komplicerat projekt för att rädda Venedig från översvämmningar. Jag var väldigt insatt i ämnet och läste långa rapporter från organisationer som Greenpeace, typ. 
     Jag höll ett argumenterande tal inför klassen om det här ämnet. Efter min 10 minuter långa redovisning räcker någon upp handen och frågar:
- Är det inte alltid översvämmningar i Venedig? Husen där ligger ju i vattnet...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

AHAHAHa det var ju klockrent (den där frågan från klasskamraten alltså). Du skriver väldigt roligt för övrigt, det här inlägget hade liksom lite krönikekänsla över sig :D

2007-06-26 @ 21:23:16
URL: http://kilklack.blogg.se
Postat av: Susanna

Tack vad glad jag blir!! XD

2007-06-27 @ 20:01:09
URL: http://susannnna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0