Pirater, pirater...

Igår träffade jag Claire. =) Vi gick till Espresso House och fikade och efter det blev det bio (Pirates 3). Jag erkänner att jag syndade. Jag åt en muffins. En stor. En chokladmuffins. Men för att se det från den ljusa sidan så åt jag inget onyttigt under filmen, så det kanske väger upp lite. Ja det gör det. Och dessutom - mitt och Mulkis "diet project" är över sedan skolavslutningen.  Så, så syndig var jag kanske inte. Haha nej men skämt å sido!
     Filmen var ganska bra faktiskt, fast jag hade vissa svårigheter att hänga med i svängarna. Det var ju liksom ett tag sen man såg ettan och tvåan - så jag skyller väl på det! Mitt i filmen frågar jag Claire:

- Asså vem är den där Davy Jones egentligen som de snackar om hela tiden? Jag har aldrig fattat det.

     Men bra liksom! Hela filmens huvudkonflikt handlar ju om Davy Jones! Så det underlättar kanske att ha koll på vem det är! Han har ju ett relativt särpräglat utseende så det är ju ganska svårt att missta sig. Men men, så kan det gå... Stundtals kände jag mig lika förvirrad som den hallucinerande Jack Sparrow i filmen. Med undantaget att jag i alla fall inte såg kloner av mig själv i filmsalongen. Tur det. 


Davy Jones. För det vet jag.

Filmen var alldeles för lång. Det är bara att konstatera.
Jag sov hos Claire och så blev det lite shopping dagen efter. 
     Imorgon ska jag träffa Emelie. =) Jag hoppas verkligen att det blir bra väder då. Annars jävlar blir jag arg. Jag är  trött på regnet, punkt slut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0