La grippe

Har varit hemma fran skolan idag och igar eftersom jag tydligen har fatt en svang av "la grippe".
Satt pa vardcentralen i over en och en halv timme igar - bara for en enkel influenca.
Lakaren skrev ut nagot sorts intyg till skolan om att jag ska va hemma anda till torsdagmorgon.
Och om jag kanner mig frisk da sa gar jag tors-fre.
Dessutom fick jag mangder av enormt stora tabletter som ska tas en gang var fjarde timma.
Forst det gula paketet, vanta fyra timmar, sen det vita paketet, vanta fyra timmar osv osv.
Hjalp.
Inte ens forkyld ar jag. Har bara ont i huvet och en jakla frossa.

Men i Frankrike ar man inte sjuk. Nej, man haver i sig tabletter sa fort man kanner en liten forkylning komma krypande...


Kommentarer
Postat av: Sonya

men det är bra att dom tar hand om dig så att du är frisk när du kommer hem till oss :) inte många dagar kvar nu, vi håller ut de sista dagarna.. Ska bli så kul att träffa dig igen

2007-12-10 @ 13:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0