Packningspanik

Jag har verkligen gjort allt som står i min makt för att lyckas få ner all packning i två väskor (ett handbagage och en stor resväska). Problemet är att mitt handbagage bara får väga 8 kg...
Och det värsta är att jag måste ta med mig

pjäxor, skidhjälm, ryggskydd och tennisracket.

Dessa saker väger och tar upp onödigt mycket plats i min annars så fullproppade resväska.
Men jag vägrar (eller ja jag ska i alla fall försöka undvika) att ha med mig fler än två väskor.
Det känns bäst så.

Idag lyckadesjag få i allt i två väskor (och jag hoppas att jag inte har glömt något viktigt). Visserligen var det bara en s.k. provpackning. Och jag fick lov att packa upp en del saker som jag måste använda fram till resan. Men nu vet jag i alla fall att det inte är omöjligt och jag tror faktiskt att det kommer gå tillslut.

Om det funnits något som Nobels packningspris tror jag faktiskt att jag hade blivit nominerad med en motivering som lyder:

"För sina nyvunna färdigheter i konsten att fylla två resväskor med ett års packning. Hon har visat prov på ett sällan skådat tålamod och målmedvetenhet. Under extrema förhållanden (tidspress & maxvikt, för att bara nämna några exempel) har hon tack vare sin starka vilja och kämparglöd lyckats med uppgiften på ett formidabelt sätt. Hon utgör därmed en stor förebild för världens alla resväskepackare och har (som om hennes engagemang inte vore nog) tagit sig an uppgiften att starta en förening som stöd för alla trevande resväskepackare som känner sig ensamma och vilse i sin egen frustration. Med beskrivningen "Väskpackaren som aldrig gav upp"  tror jag varenda männsika där ute förstår att det är just Susanna Sköld som tilldelas Nobels väskpackarpris."

Okej, min fantasi skenade iväg lite måste jag erkänna. Och jag vet att jag inte har lyckats helt och hållet ännu. 

Men det är himla kul att höja sig själv till gudarna ibland. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0